středa 10. února 2016

Káva do postele


Přiznávám, že potěšení, o němž chci dneska psát, je pro mne skutečně sváteční. Mívám ho jednou nanejvýš dvakrát do roka. Jedním z možných termínů je svátek svatého Valentýna v půlce února (nebo nejbližší sobota či neděle k tomu datu) a druhá možnost, že by mne toto potěšení potkalo, je přesně půlka letních prázdnin, kdy mám narozeniny. Proto je mi tak vzácné a tolik si užívám, když nastane ten den. 
Potěšení spočívá v tom, že mi někdo ráno, ještě než vstanu, přinese šálek kávy do postele. Znamená to, že mne probudí jemné cinkání lžičky o vnitřek šálku s horkou kávou. Jedno z nejsladších probuzení, co znám. V obou jmenovaných termínech mi kávu do postele nosí dcery. Od manžela by to bylo taky krásné a on by to pro mne jistě i rád udělal, jenže skoro nikdy se neprobudí tak časně, aby vstal dříve než já. Určitě je mu to líto, ale mužně nedává nic najevo.
Holky se přihrnou ve svých župáncích časně ráno potichoučku do ložnice, lehce cinkají lžičkou v šálku a rozjařeně se chichotají z radosti nad tím, jak se jim to povedlo. Já se probudím (nebo to předstírám), posadím se a ony mi urovnají za zády polštáře, abych se mohla pohodlně opřít. Pak mi podají šálek s kávou a uhnízdí se někde poblíž, aby si mohly vychutnat mé potěšení. Já opatrně upíjím, protože káva je horká, mžourám po nich a jsem blažená.  Manžel spící vedle mne pootevře jedno oko, když zjistí, že se po něm ještě nic nechce, zase je zavře a tváří se, že tam vlastně vůbec není. Doufá, že se mu podaří ještě chvíli spát.

My holky to chápeme. Jakmile dopiju kávu, vylezu z postele, taky si obleču župan a všechny tři odejdeme do kuchyně. Tam už bývá na stole prostřeno k vydatné snídani. Usadíme se ke stolu, brebentíme spolu, plánujeme si, co budeme slavnostního dělat a pomalu líně snídáme. Časem se k nám připojí táta a výjimečný den se rozběhne naplno.

Žádné komentáře:

Okomentovat