úterý 4. října 2011

Přibližte se k Bohu...

Někdy objevím knihu, která vyšla už před pár lety a žasnu, jakým podivuhodným řízením se mi dostala do rukou právě nyní. V době, kdy se stala knižní novinkou, bych nejspíš plně nepochopila a nedocenila její poselství. A teď žasnu, jak přesně a aktuálně ke mně mluví.

Tyto pocity jsem prožívala, když jsem se začetla do již postaršího titulu Larryho Crabba s názvem Přibližte se k Bohu... V češtině vyšel poprvé v roce 2006 a já ho minula. Možná je to dobře. Tehdy mi stačila jediná věta, kterou mi během vyprávění nějakého příběhu řekla kamarádka. Nepamatuju si podrobnosti toho příběhu, nevím už ani o koho šlo, ani proč mi jej vyprávěla. Tu větu ale nezapomenu do smrti. Řekla: „A Bůh se jí zeptal: Budeš se mnou, i když ti nepožehnám?“ Měla jsem pocit, jako by Bůh položil prst na mé srdce. Tak jako táta ukazuje dítěti důležité místo v knížce.

Crabbův titul je o tomtéž. Usilujeme víc o Boží požehnání nebo o jeho přítomnost? Snažíme se ze všech sil, aby náš život fungoval a jsme ochotni pro to respektovat Boží nařízení a pravidla? Přicházíme k Bohu, aby napravil naše manželství, vybudoval naše církevní společenství, zkorigoval životní cesty našich dětí, požehnal našemu podnikání či službě? Nebo k němu přistupujeme jen proto, abychom prostě byli s ním. Abychom ho poznávali víc a víc a stávali se mu podobnými. To je ta otázka: Budu Boha uctívat i tehdy, když se mi v životě nebude dařit? Čekám, že budu-li plnit jeho požadavky, nic mě nebude bolet a on mi za to bude žehnat?

Jistě, že toužíme po Božích požehnáních, ale musíme zjistit, že nejsou tím nejcennějším, co ze vztahu s Bohem plyne. Ti, kdo zkoumají, jaké chování povede ke kýženým výsledkům, mají křesťanský život jako techniku. Pravda se stává pouhým nástrojem. Jsou poutníky Staré cesty. Na Nové cestě se pravda stává osobou. Život – to je Kristus, ne výchova zbožných dětí, navazování nových přátelství, úspěšná služba nebo snaha jednat morálně.

No, dostala jsem na frak. Ale rozhodla jsem se. Nechci hledat v první řadě řešení problémů, ale Boží blízkost. Možná pak nebude potřeba nic řešit.

Crabb, Larry: Přibližte se k Bohu..., Návrat domů 2006.

1 komentář:

  1. ...Ste úžasná žena...(-: ...mám vaše tri knihy ...a idem si zadovažiť ďalšie. Nielen ste ma povzbudili v živote, keď už som chcela vadnúť (-: ...ale tie vaše pohľady na situáciu ...to može dať len Boh do ľudského mozgu ...(-: ..ste nástrojom Boha, ktorý sa prihovára tisícom...Ďakujeme(-: ...vaše knihy oslovuju aj moje priateľky. Takže Pane vďaka, za takúto hodnotnú literatúru..(-: ..že ste neodmietli Božie pozvanie k písaniu kníh...

    OdpovědětVymazat